Продаж кави через інтернет
Продаж кави через інтернет – ніша, яка на перший погляд виглядає перспективно. У цьому разі можна збільшувати оберти поступово. Напрямок цікавий уже хоча б тому, що каву дуже люблять в Україні, і іноді покупці у Всесвітній павутині шукають щось особливе. Отже, давайте подивимося, з чим пов'язаний такий бізнес.
Особливості бізнесу
Тут є як плюси, так і мінуси.
1. Популярність ніші. Каву споживають у менших кількостях, ніж чай, але це не означає, що її менше люблять. Просто є більше обмежень, пов'язаних із щоденною нормою напою. Продаж кави зростає швидше, причому ніші є куди розвиватися. Уже й в Україні стало модно брати каву на винос, поступово зростає культура споживання напою, що бадьорить.
2. Відносна сезонність. Каву п'ють цілий рік, але в холодну пору року трохи частіше. Для того, щоб зігрітися, вона підходить більше, ніж для втамування спраги. Відповідно, прибуток у різні сезони може відрізнятись.
3. Покупці можуть не довіряти незнайомим продавцям і брендам кави. Через інтернет простіше обдурити, а продегустувати напій неможливо. Тоді люди можуть подивитись відгуки, але і їм довіряють не всі. Як варіант вирішення проблеми – наповнювати картки товару докладними й змістовними описами (потрібен хороший копірайтер). Або можна організовувати офлайн-заходи, на яких відвідувачам надаватимуться зразки продукції для проби.
4. Стартові вкладення в сам товар можуть бути маленькі (але тоді й прибуток буде зовсім невеликим). Кава коштує дешевше, ніж, скажімо, електронні пристрої чи побутова техніка. Основні інвестиції – це покупка початкового асортименту й оплата праці співробітників, які відповідають за діяльність сайту.
Концепція бренду
Інтернет-магазин кави навряд чи стане прибутковим, якщо не продумати як слід його концепцію. Користувачеві мало повідомити, що у вас уся кава чудова, потрібно допомогти йому побачити реальні вигоди, а також зацікавити унікальними пропозиціями. Приклади:
Ви продаєте тільки найкращу каву. Тоді слід відмовитися від недорогого сегмента й бути готовим до того, що покупок буде менше. Також непросто знайти клієнтів, які шукають такий інтернет-магазин.
Акцент на бюджетних сортах. Можна захопити інший сегмент аудиторії, але доведеться запропонувати нижчі ціни, ніж у всіх конкурентів.
Оздоровча продукція. Кава часто оточена міфами про її шкоду, хоча має лише кілька протипоказань. Корисність напою переважує, але потрібно продумати, як формулювати рекламні пропозиції, щоб вони були чесними й не викликали підозр.
Співпраця з однією конкретною країною чи кількома хорошими постачальниками. Можна відтворити атмосферу й культуру цих регіонів у дизайні сайту, перейнятися духом тієї чи іншої країни та долучити до нього читачів.
Відмежування від конкурентів
Щоб перемогти конкурентів, вам потрібно добре вивчити їх. Присвятіть цьому деякий час. Зайдіть на їхні сайти, визначте сильні і слабкі сторони. Впроваджуйте те, що вам сподобалося, покращуйте те, що застаріло. Зверніть увагу на віджети й систему зворотного зв'язку. Ніхто не заважає також вигадати власні унікальні переваги.
Цільова аудиторія
Аудиторія може бути широкою чи вузькою, а у випадку з кавою її портрет визначити досить складно. Але інтернет дозволяє легко проводити всілякі опитування. Вони допоможуть виявити, що подобається клієнтам і що їм не до вподоби. Щоправда, це буде легше зробити, коли сайт стане відвідуваним. Допомагають у продажах акційні пропозиції, програми лояльності, але це теж має підходити для конкретного сегмента ЦА.
Асортимент магазину
Іноді магазини з мережі обмежуються десятьма сортами. Але якщо плануєте продавати лише каву (без супутньої продукції й інших напоїв), то вибір має бути ширшим – хоча б 30-40 позицій. Арабіка й робуста, усілякі купажі, розчинна, зернова та мелена кава – зазвичай усе це краще представити приблизно в рівних пропорціях. Виняток – коли концепція бренду означає вужчу спрямованість. Можна додати супутні товари, які іноді приносять близько 40 % прибутку.
Постачальники
Є кілька видів постачальників: дилери, оптовики й виробники з інших країн. Деяких виробників з України можна також включити, але оскільки це фасувальники й обжарювачі, ви навряд чи отримаєте вигідні умови.
Як серед них зорієнтуватись?
-
Оптовики комфортніші, але потрібно робити закупівлі великими партіями.
-
Прямі поставки дешевші, але вимагають організації імпорту й вирішення безлічі бюрократичних питань.
Загалом, потрібно вивчити умови в конкретних постачальників, при цьому у вас будуть у пріоритеті ціна, терміни поставки, відгуки ваших конкурентів по бізнесу. Приділіть увагу гарантіям якості продукції. Наша компанія може запропонувати вигідні умови за деякими позиціями з асортименту кави зернової й розчинної, цикорію та гарячого шоколаду.
Обладнання і склад
Інтернет вимагає мінімум обладнання: комп'ютер, онлайн-касу (вона має бути зареєстрована в податковій), місце зберігання товару – складське приміщення. Але добре, якщо у вас будуть не тільки готові упаковки, а й кава на вагу, потрібні ваги, поліетиленові зіп-пакети тощо. Також можна купити сучасну кавомолку і робити свіжомелений продукт. Якщо ви плануєте займатися фасуванням, потрібна ще тисяча дрібниць: коробки, пакувальний матеріал, наклейки тощо.
Сайт інтернет-магазину кави
Тепер залишається створити стильний і сучасний сайт, наповнити його текстами та фотографіями, позначити ціни. В інтернет-магазині має бути чітка й зрозуміла структура. Розкажіть про компанію і її місію, умови замовлення, доставку. Згрупуйте види кави за категоріями, зробіть опис. Обов'язково придумайте акції і знижки, опишіть зручні засоби зв'язку з компанією. Але є ще дещо.
Оформлення каталогу. Воно має бути якомога простішим. Відшукати потрібну товарну позицію має бути легко – не більше, ніж за 3 кліки. Уникайте всього, що може дратувати відвідувача. Бажано зробити фільтри за характеристиками і зручний пошук товару.
Хіти продажу, сервіс рекомендацій. Це потрібно, щоб відвідувачеві було легше зорієнтуватися й вибрати потрібний вид кави. Якщо він нічого з асортименту не пробував і поки що в пошуку, це буде гарною підказкою. Рекомендації формуються виходячи з поведінки відвідувача на сайті.
Реклама і просування
У межах свого бюджету потрібно витратитись на кілька основних сфер або бодай на одну з них: SEO, рекламу в соцмережах, контекстну рекламу. Для пошукової оптимізації необхідний якісний контент, а саме для ґуґла – ще й посилання на сайт із зовнішніх ресурсів.
Цікаво, що дехто замовляє в блогерів рекламу, яка може виглядати зовсім несподівано й завуальовано. Наприклад, новина про те, що така-то популярна людина п'є вранці такий-то вид кави, який продається тут недорого. Для багатьох думка відомих людей із шоу-бізнесу, спорту чи політики стає авторитетною.
Але замовляти рекламу можна навіть у ЗМІ і на радіо. Інша річ, наскільки вона ефективна. Утім, головне – підтримувати позитивну репутацію магазину й встигати обробляти заявки, якщо їхня кількість збільшиться.
Видатки й прибуток
Давайте в розрахунках орієнтуватись на мінімальні видатки по Києву. Ось як може виглядати витратна відомість протягом місяця в перші 2 роки.
Податки, оформлення, ведення бухгалтерії |
100-200 у. о. |
Зарплата менеджера (відповідає на дзвінки) |
600-700 у. о. |
Зарплата завідувача складу |
600-700 у. о. |
Зарплата співробітника, який упаковує та надсилає замовлення |
600-700 у. о. |
Оплата послуг маркетолога |
200-300 у. о. |
Розвиток сайту |
1000 у. о. (розробка, SEO, закупівля посилань, оплата контенту) |
Рекламні кампанії |
200-500 у. о. |
Вкладення у товар |
10-20 тис. у. о. |
Оренда складу, офісу, охорона й захист від мишей |
400 у.о. |
Хостинг і домен |
20-60 у. о. |
Разом: витрати виходять на рівень 50-60 тис. доларів з перших місяців. Надалі вони збільшуватимуться.
А що можна сказати про рентабельність? Вона в цьому бізнесі досить низька. Реалізувати каву оптом у мішках і ящиках можна з націнкою 2-3 %, уроздріб – 10-15 %. Якщо ризикнути продавати дорожче, користувачі, швидше за все, підуть у звичайний магазин. Щоб порахувати виторг, додайте ці відсотки до суми щомісячних вкладень у товар.
Чи вигідно продавати каву в інтернеті – підсумки
Як бачимо, розвиток інтернет-магазину кави пов'язаний із певними труднощами. Така ситуація склалася, зокрема, тому, що оплата праці вебфахівців коштує дорого. За ці гроші можна відкрити звичайну роздрібну точку. Про те, які з цим пов'язані витрати і яка рентабельність бізнесу з продажу кави, ми говорили тут.
А вигідно чи ні продавати каву в інтернеті – рішення тільки за вами, а ми просто надали вам усю необхідну для цього інформацію. Нічого особистого – лише цифри.
- На сайте