Продаж кави – простий бізнес
Кава в Україні зводиться в культ, і її споживання нашим населенням з кожним роком дедалі помітніше збільшується в обсягах. Це один із пріоритетних продуктів, який до того ж не псується швидко при правильному зберіганні. Ось чому бізнес із продажу кави – дуже непогана ідея.
Така діяльність насправді має чимало позитивних сторін. Але існують і чинники, на які варто звернути свою пильну увагу: як бути з конкурентами, вибрати тямущих постачальників та скласти ефективний бізнес-план? У цьому ми зараз розберемося. У бізнесі з продажу кави підводного каміння мінімум, але про це треба знати.
Плюси і мінуси
Продаж кави пов'язаний із очевидними плюсами:
1. Цілий рік попит на відмінному рівні.
2. Інвестиції на старті середні – головним чином товар. Орендувати можна невелику площу – відповідно витрати невеликі.
3. Мінімум вкладень у рекламу, адже кавові бренди вже розкручені, потрібно лише залучити їх до своєї торгової точки.
4. Хороша націнка – можна сміливо ставити 50-150 %.
5. Продукт не пропадає швидко.
6. Додатковий прибуток за рахунок супутньої продукції.
7. Можливість розширення бізнесу, якщо справи підуть добре.
8. Додатково до кави не забороняється пропонувати чай.
А як щодо мінусів?
1. Конкуренція. Охочих заробляти на каві багато, але в різних населених пунктах і регіонах ситуація відрізняється. Суперництво між власниками кавових лавок часом може бути дуже сильним.
2. Залежність від коливань курсу гривні щодо інших валют. Оскільки кава ввозиться з-за кордону, ви можете стати заручником ситуації, коли потрібно підняти ціну, а споживач сприйме цей крок з обуренням.
3. Якщо говорити про маленькі селища, рентабельність дуже сумнівна. Як правило, там продають каву звичайні продуктові магазини, а спеціалізований просто прогорить через низький обіг.
Як бачимо, плюсів більше, але й мінуси змушують звернути на них увагу.
Формат продаж
Відповідним форматом є магазин, відділ у межах великої продуктової точки або ринковий лоток. У кожного з них є свої переваги й недоліки.
Магазин. Доведеться платити за все приміщення, але зате легко вдасться продавати супутній товар. Наприклад, можна продавати кавники, турки, інший посуд, а також, можливо, солодощі. Але треба врахувати: велике приміщення потребує значних витрат на обслуговування.
Відділ. Тут витрат набагато менше – ця торгова точка сприймається як частина іншої, більшої. Найчастіше це оптимальний варіант із доходів і витрат. Свобода у виборі додаткового асортименту залишається за вами. Люди приходять до супермаркету чи магазину, а заходять і до вас за кавою – як би по дорозі. Найімовірніше можна обійтися територією близько 8 квадратних метрів.
Ринок. Тут є величезний потік людей, які вже підготовлені до покупки. Перевага в тому, що придбання відбувається швидко, а це вигідно і вам, і клієнту. Що варто врахувати: продукція популярних брендів іде значно краще, тому на ній і наголосіть. І подумайте про залучення покупця: вивіска, оголошення про знижки тощо.
Вибір постачальників
Найпростіше знайти постачальника через інтернет. Наприклад, ним може бути наш інтернет-магазин Торбафуд. Приділіть час вивченню цін і тому, наскільки адекватно вони поєднуються з якістю. Далі оцініть широту асортименту – як правило, у великих продавців вигідніші умови, до того ж за необхідності замовити екзотичний вид кави не доведеться шукати деінде.
Запитання для складання бізнес-плану
Потрібен насамперед тверезий погляд на загальну ситуацію на ринку. Запитайте себе:
-
Хто мої конкуренти, які їхні недоліки й переваги?
-
Чи можу я взяти більш-менш вільні вузькі ніші?
-
Чим я зможу залучити до своєї точки клієнтів? Що такого унікального запропоную? Чи я розумію кому і який продукт пропонувати?
-
З чим пов'язана торгівля кавою у вибраному населеному пункті? Яку каву люблять у цьому регіоні – розчинну чи натуральну?
Витрати
План ваших дій почасти пов'язаний із відповідями на ці запитання. А витрати приблизно однакові:
-
реєстрація, виплата податків;
-
закупівлі кави й інших товарів, які продаєте;
-
придбання обладнання;
-
оренда торговельного приміщення;
-
зарплати;
-
комунальні платежі;
-
PR.
Незаплановані витрати також можуть бути. Загалом на окупність інвестицій можна вийти за рік-півтора. Приблизні розрахунки будуть наведені нижче, але цифри сильно відрізняються залежно від міста – чим більші, тим більші витрати.
Тепер приблизні цифри видатків на початку.
-
Реєстрація, перші податкові виплати, довідка санепідемстанції – близько 700 грн.
-
Обладнання потягне приблизно тисяч на 10. Це вітрини, стелажі, прилавок, стілець.
-
Оренда. Вона дорожча в обласних центрах і в центральних частинах великих міст. Як орієнтир візьмемо середній показник – 7000 грн.
-
Реклама. Покупців потрібно зачепити чимось дуже цікавим і оригінальним. Можна зробити безкоштовні дегустації, роздати флаєри, що дають право на знижку. Кампанія без особливого розмаху коштуватиме 3000 грн. (Але багато хто витрачає більше).
-
Товар. Ця стаття потягне приблизно на 60 тисяч гривень, виходячи з того, що потрібно закупити всі його види.
Зернова |
30 000 |
Вибрати якісний продукт та підібрати необхідні саме вам сорти можна за посиланням далі – Зернова кава |
Розчинна сублімована |
20 000 |
Замовити розчинну каву недорого оптом або на вагу за найкращою ціною можна, перейшовши за посиланням тут |
Гарячий шоколад |
5 000 |
Поєднання чудової якості гарячого шоколаду і помірної ціни можна знайти тут |
Цикорій |
5 000 |
Ознайомитись з ексклюзивною продукцією бренду Jacoffee з високими смаковими якостями за доступною ціною ви зможете за посиланням далі – Розчинний цикорій оптом і в роздріб |
Важливо! Приблизно 40 % щоденної виручки потрібно буде витрачати на поповнення запасів.
У підсумку маємо: майже 81 тис.
Тепер – поточні витрати на місяць. Врахуйте, що на старті ви, очевидно, торгуватимете самостійно, тому зарплатну відомість можна виключити. Це потім, коли розкрутитеся, візьмете одного чи двох реалізаторів. Але зараз ми їх врахуємо в таблиці для наочності.
Стаття витрат |
Сума (грн/міс.) |
Зарплата 2 реалізаторів (якщо вони будуть) |
2 чол. * 600 * 15 днів = 18 000 |
Оренда приміщення |
7 000 |
Поповнення запасів по мірі продажу |
30 000 |
Комунальні послуги |
1000 |
Разом |
56 000 |
І ще про зарплати. Щоб найняти співробітників, потрібно вже здобути перший досвід продажу. Принцип найму такий, щоб ваші помічники змогли торгувати як мінімум не гірше за вас. Оскільки така точка повинна працювати без вихідних, встановіть відповідний графік і конкурентноспроможну зарплату. Схема "ставка плюс відсоток" стимулюватимуть до продажу – зараз для продавця нормальним вважається заробіток близько 600 грн на день.
Доходи
Оборот вище у вихідні й у свята. Середньостатистичний показник з урахуванням продажу всіх видів кави – 2 000 грн, якщо націнка на товарні позиції буде 100 %. У результаті вийде 60 тис. на місяць. Дохід: 60000-56000 = 4000 грн. Це при обліку продажу лише кавової продукції.
При такому стані справ окупити початкові вкладення 81 тис. вийде приблизно за 4-6 місяців, якщо цей перший час ви самостійно розкручуватимете точку. Але бажано зробити поправку на всілякі непередбачувані витрати. З їх урахуванням окупність може становити 12 місяців. Проте тим, хто на старті взяв надто великий розмах, наприклад багато вкладав у рекламу, відбити інвестиції вдасться лише за 1,5, а то й за 2 роки.
А якщо ви будете робити додатковий продаж супутніх товарів для кави, готувати напій для відвідувачів (для цього можна взяти в оренду або купити кавоварку), виручка збільшиться.
Підсумки
Як бачимо, продаж кави – це діяльність, де немає нічого складного. Її навіть називають елітним видом торгівлі, адже окупність і прибутковість досить високі. Щоб перевершити конкурентів, не обійтися без ретельно продуманого бізнес-плану й унікальної стратегії. Проте, як правило, успіх повністю у ваших руках, а його секрети стандартні: потрібні доступні ціни, якісне обслуговування, широкий асортимент.
- На сайте