Як відкрити магазин з продажу кави
Якщо ви підприємець-початківець і хочете торгувати кавою, вітаємо – це вигідний, цікавий бізнес. Інвестиції під час створення такого вузькоспеціалізованого магазину невеликі, а попит дуже високий. Вхід у бізнес має бути досить простим, якщо ви зробите все за інструкцією. А для цього розгляньте наше невелике покрокове керівництво. Воно дозволить стартувати з нуля й отримувати хороший прибуток найближчим часом.
1. Аналіз ніші і діяльності конкурентів
Оскільки кава в нашій країні останнім часом дуже полюбили, продаж буде регулярним. Купують його понад 70 % українців, але обсяги споживання в кожної сім'ї є різними. Якщо знайти дуже смачні й оригінальні продукти, є хороший шанс завоювати визнання та отримати відданих клієнтів.
Однак подивімося на речі реально: конкуренція серед кавових магазинів величезна. Зацікавити споживачів потрібно не лише продуктом, а й якимись особливостями магазину. Допомагає чітке усвідомлення місії. Тобто треба відповісти собі на кілька запитань: навіщо й для кого створено цей заклад? Чим він відрізнятиметься?
Відповіді здатні дати тільки ви самі, а для цього може знадобитися маркетингове дослідження. Потрібно буде простежити логіку покупки тієї чи іншої кави. Що важливіше для споживачів у вашому місті: бренд, ціна, країна-виробник? Далі врахуйте це для формування асортименту.
Отже, на вас чекають деякі труднощі на старті. Ось які чинники потрібно взяти до уваги:
1. При коливаннях курсу валют і погіршенні економічної ситуації може початися спад. Криза навряд чи змусить відмовитися від кави, але цілком може спонукати вибирати дешевші варіанти. А якщо через зміни курсу ви будете змушені підняти ціни, продаж може знизитися. Але проблему можна вирішити, якщо представити достатньо недорогий сегмент кавового ринку
2. Залежно від сезону кількість продажів може бути неоднаковою. Узимку каву п'ють трохи частіше, а влітку може спостерігатись певний спад. Тоді вас може виручити продаж супутньої продукції, наприклад турок, кавоварок, чашок чи солодощів
3. Придумайте стратегію перемоги над конкурентами конкретними маркетинговими прийомами чи унікальними особливостями магазину. Оскільки кава в Україні продається чи не на кожному розі, покупця треба “зачепити”. У світлі цього корисно розглянути діяльність деяких успішних конкурентів: які в них ціни, за рахунок чого вони тримаються тощо. Можливо, ви також знайдете слабкі місця, що допоможе побачити, як зробити свою торгову точку привабливішою
2. Вибір концепції магазину
Аналітика допоможе помітити, чого не вистачає на кавовому ринку. Від цього можна відштовхуватися, взявши за основу якийсь вузький напрямок. Це визначить особливості позиціонування торгової точки й певних груп товару. Для прикладу: найсмачніша, “елітна” кава, акцент на культурі й філософії, можливість взяти каву з собою тощо.
Якщо ідей немає, спробуйте працювати за франшизою. І тут маркетингова стратегія вже заздалегідь розписана, залишиться лише її дотримуватися. Франчайзери зазвичай надають інформаційну підтримку, яка не залишить жодних запитань. Єдиний мінус – доведеться платити роялті.
Ще один прийнятний варіант – відкрити інтернет-магазин. Як правило, у цьому випадку найкраще зробити асортимент максимально широким, аж до продажу супутньої техніки.
У всіх цих випадках не обійтися без невеликої рекламної компанії на старті, а згодом – цікавих акцій із подарунками і знижками. Тут ніхто вашу креативність не обмежує – політ фантазії може бути абсолютно вільним.
3. Вирішення юридичних питань і складання бізнес-плану
Вибір організаційно-правової форми магазину з продажу кави залежить від масштабу проєкту. Основних варіанти два: ФОП та ТОВ. Перший у більшості випадків оптимальний, але якщо вам потрібні інвестиції, особливо іноземних компаній, доведеться реєструвати ТОВ. Коли визначитеся, приступайте до збору документів і реєстрації. Вона здійснюється за місцем проживання або через інтернет – в Україні нею займається сайт iGov.
Структура бізнес-плану магазину з продажу кави може бути такою:
1. Цілі (найближчим часом і на перспективу).
2. Оцінка розміру вкладень, які вам потрібні.
3. Робота з цифрами: приблизний оборот, очікуваний прибуток, терміни окупності.
4. Опис груп продукту, аналіз портрета потенційного споживача.
5. Маркетингова стратегія, де буде описано ефективні методи торгівлі.
6. Розмір штату співробітників.
7. Оцінка потенційних ризиків і шляхи подолання проблем.
4. Складання асортименту і підбір цінової політики
Спочатку ви вже визначили головні напрямки роботи. Але коли справа доходить до реалізації планів, треба продумати дрібниці. Наприклад, чи будуть ексклюзивні купажі, яких більше ніде в Україні не дістати? Які конкретні види супутньої продукції ви запропонуєте кавоманам? Посуд, солодощі, кавоварочну техніку, сувеніри? До речі, якісна супутня продукція може приносити до 40 % прибутку. Але обов'язково повинні бути арабіка й робуста, а також різноманітні купажі – потрібно охопити всі цінові сегменти.
Важливо! На першому етапі має бути достатньо 30-40 сортів, а потім, якщо справи підуть добре, можна розширюватись.
Що стосується цін, то основний принцип – зробити ходові позиції максимально доступними. А ось на ексклюзивні якісні сорти кави в магазині націнка може бути вищою.
5. Закупівля товару
При складанні плану закупівель бажано мати на замітці надійного постачальника. Наприклад, у такій ролі може бути наш інтернет-магазин, де ви знайдете найширший вибір якісної продукції – зернова кава, розчинна кава, мелена кава, цикорій на дуже вигідних умовах. Пошук партнерів за кордоном – там, де кава вирощується – теж можливий. Але в цьому випадку доведеться робити дуже великі замовлення. Постачальник у вашому регіоні має перевагу в тому, що доставка відбуватиметься швидше.
6. Рекламна кампанія
Аби залучити цільову аудиторію, може бути потрібна епатажна, у міру провокаційна реклама. Вона має зачепити за живе, виділити з сірої маси. Вам потрібно тримати руку на пульсі й складати рекламні слогани, заклики та ролики не в дусі телебачення 1990-х, а в стилі сьогоднішнього вірусного контенту.
Ефективна рекламна кампанія сьогодні також не обходиться без кропіткої роботи в соцмережах. Не можете охопити все – зосередьтеся бодай на найпопулярніших в Україні, наприклад Фейсбуці й Інстаграмі. У контенті мають бути корисні й розважальні пости, а рекламні нехай повідомляють про акції, дегустації та розпродажі. До речі, дегустації теж ефективний метод реклами для магазину кави, особливо вони корисні для нового продукту. Також потрібно постаратися відповідати передплатникам на їхні запитання. Тільки тоді вони побачать користь і залишаться відданими бренду.
Наступні важливі чинники – система бонусів і дисконтна програма. Придумайте сюрприз за першу покупку або об'ємне замовлення. Якщо людина отримає купон на знижку, вона з більшою ймовірністю повернеться до вас. Як правило, система бонусів має бути простою й прозорою, щоб клієнту не довелося довго ламати голову.
На завершення
Чекліст майбутнього власника магазину з продажу кави виглядає приблизно так.
● Зроблено докладний аналіз ніші, а також сильних і слабких сторін конкурентів
● Обрано спеціалізацію магазину
● Визначено оптимальну організаційно-правову форму, оформлено документи
● Асортимент і цінова політика продумані до дрібниць
● Вибрано оптимального постачальника, зроблено перші закупівлі
● Намічено й проведено стартову рекламну кампанію, створено напрацювання бонусної системи, програми лояльності.
Як бачимо, магазин із продажу кави виглядає перспективно, навіть якщо ви починаєте з нуля. Досвідченим підприємцям у цій сфері буде дуже просто. Але вам не обійтися без застосування найсучасніших маркетингових методів і вибору відповідного напряму роботи. Тому не шкодуйте часу на аналітику, складання УТП, вивчення потреб клієнтів – і тоді будете успішні.
- На сайте