Як відкрити магазин з продажу чая
Для підприємця-початківця найважливішим є легкий вхід у бізнес, стабільний попит, відносно невисокі інвестиції. І в цьому плані дуже непогано виглядає магазин із продажу чаю, адже різні види цього напою так люблять в Україні. Прибутковість буде не захмарною, але досить непоганою. Звісно, за умови, що ви все зробите правильно. А для цього розгляньте нашу покрокову інструкцію з відкриття чайного магазину з нуля. Багато що буде стандартним для будь-якої торгівлі, але нюанси все-таки є.
1. Аналіз ніші й оцінка конкурентів
Чай у нашій країні – один із головних національних напоїв. Щороку його купують не менше 70 % українців, а загальний обсяг продажів у магазинах складає близько 20 тонн – сюди входять усі сорти Камелії китайської в чистому вигляді або з добавками. Також серед плюсів те, що рівень споживання чаю в Україні неухильно зростає.
Проте будьмо реалістами: конкуренція в чайному бізнесі дуже велика. Тому вам потрібно зацікавити клієнтів не так у продукті, як у самому магазині. І навіть у цьому випадку потрібне чітке розуміння місії – навіщо існує заклад, для кого і якими унікальними особливостями він відрізнятиметься?
Відповіді ці запитання допоможе отримати невелике маркетингове дослідження. Логіка купівлі даного товару своєрідна: купуємо їжу, згадали, що закінчується чай, підібрали відповідний вид з того асортименту, що є. Гурмани, які полюють на рідкісні сорти й готові пройти заради них великий шлях, зустрічаються рідко.
Отже, що треба буде врахувати:
1. Курс валют і економічна ситуація впливає на ціни та поведінку споживачів. Коли виникають стрибки цін, а в країні криза, не кожен придбає улюблений вид чаю – цілком імовірно, що споживачі пожертвують якістю і смаком. Тому, як правило, дешевий сегмент теж має бути представлений.
2. Сезонність. Взимку чай купують трохи краще, улітку буває невеликий спад. Падіння прибутку компенсується супутньою продукцією, наприклад посудом або солодощами.
3. Конкуренція. Оскільки чай продається на кожному розі, вам потрібно чітко розуміти, як "зачепити" покупця. Вивчіть діяльність успішних конкурентів, звертаючи увагу на ціни, групи товарів, багатство асортименту, хіти продажів. Так ви зможете сформувати цінову політику, план закупівель, почерпнете ідеї щодо позиціонування продукту
2. Вибір концепції магазину
Коли проведете аналітику, побачите, чого не вистачає. Від цього і відштовхуйтесь. Зазвичай найкраще взяти вузький напрямок: елітний чай, оздоровчий, продукція з натяком на культуру й філософію, унікальні види трав'яних зборів, які не дістанеш в інших місцях.
Ще є варіант працювати за франшизою. Тоді всю маркетингову стратегію буде розписано за вас. Вам буде надано інформаційну підтримку, тільки потрібно буде платити роялті.
Третій прийнятний варіант – відкрити інтернет-магазин із продажу чаю й супутніх товарів. Тут особливо важливим є максимально широкий асортимент, а якщо він і буде відносно вузьким, то позиціонування потрібно продумати просто філігранно. Можливо, потрібно включити навіть чай у пакетиках, а рідкісні елітні сорти – в обов'язковому порядку. І часто тут допомагає епатажна реклама з унікальним посилом. Для підстрахування і збільшення прибутку оптимально доповнити інтернет-магазин стаціонарною торговою точкою. Про плюси й мінуси, ризики та прибутковість такого нескладного підприємства читайте в статті далі – бізнес-план з продажу чаю на вагу.
3. Вирішення юридичних питань
Цей пункт включає вибір організаційно-правової форми, масштаб проєкту, збирання документів і саму реєстрацію. Можна оформитись і як ФОП, і як ТОВ. Перший варіант простіший, і для старту магазину з продажу чаю підходить краще. Але якщо плануються інвестиції, залучення партнерських організацій, доведеться створювати ТОВ. Заяву про реєстрацію можна подати через сайт iGov або особисто звернутися до реєстратора, розташованого близько до вашого місця проживання.
Структура проєкту розписується приблизно за таким планом:
1. Цілі (довгострокові і найближчі).
2. Оцінка необхідних вкладень.
3. Розрахунок прибутку й термінів окупності.
4. Опис груп товару, цільової аудиторії.
5. Маркетинговий план з описом ефективних методів і схем продажу.
6. Кількість персоналу в штаті.
7. Оцінка можливих ризиків і їх нейтралізації
4. Вирішення питань, пов'язаних з асортиментом і цінами
Загальні моменти ви визначили на стартових етапах. Але зараз час подумати про реалізацію планів. Чітко дотримуйтесь обраного напрямку. Наприклад, корисні чаї; або види чаю, які неможливо купити в Україні деінде; елітні сорти для заможних покупців.
Деякі варіанти розширення асортименту: посуд, солодощі, сувеніри, пов'язані з чайною культурою. А ось що потрібно включити обов'язково, так це стандартні види чаю, які припадуть до смаку більшості. Приклад найпопулярніших сортів за доступними цінами представлений далі – чорний чай, зелений чай, улун, квітково-ягідні, фруктові і трав'яні чаї. Спочатку буває достатньо 30-40 сортів, але потрібна якісна супутня продукція – вона може приносити до 40 % прибутку.
Щодо цін головний принцип такий: на ходову продукцію бажано зробити мінімальну націнку, а рідкісна й унікальна може коштувати трохи дорожче – це сприймається нормально.
5. Закупівля товару
Тепер вам потрібні постачальники – перевірені і надійні. Добре, якщо партнер знайдеться в країні виробництва чаю, адже це дає можливість встановити нижчу ціну. Щоправда, прямі поставки зазвичай можливі за дуже великих оптових закупівель. З цієї причини і щоб доставка відбувалася швидше, іноді доречніше знайти дистриб'ютора у своєму регіоні. Ну а ознайомитись із широким асортиментом чаю за вигідними цінами від прямого постачальника в Україні можна за посиланням далі – чай оптом і в роздріб.
6. Реклама
Тепер важливо залучити цільову аудиторію. Підготовчий процес – важлива частина плану, але перші клієнти прийдуть лише після ретельно проведеної рекламної кампанії. Які методи зараз є ефективними?
Спільнота в соціальних мережах. Створіть окремі облікові записи щонайменше для Фейсбука й Інстаграма. Публікуючи новини, приділіть увагу акціям і розпродажам, підтримуйте контакт із клієнтами. Потрібно, щоб люди самі зацікавилися передплатою на вашу спільноту й бачили від неї користь.
Система бонусів Це може бути знижка або сюрприз за першу покупку або подарунок за об'ємне замовлення. Подарувавши чашку, шоколадку або купон для знижок, можна попросити розповісти про магазин своїм родичам і друзям.
Дисконтна програма. Наприклад, кожна покупка приносить бонуси, які можна витратити для наступних замовлень. Правила можуть бути різними, але бажано не надто складними.
Дегустація. Дайте скуштувати продукт, особливо якщо він новий.
Вірусна реклама, яка стрімко поширюватиметься. Для цього її наповнення має бути в міру провокаційним.
Підсумок
Чекліст підприємця для відкриття магазину з продажу чаю.
-
Проведено аналіз ніші і конкурентів
-
Вибрано концепцію магазину
-
Вибрано організаційно-правову форму
-
Документи оформлені
-
Підібрано правильний асортимент
-
Цінова політика продумана
-
Вибраний постачальник
-
Товар закуплений
-
Продумана й проведена перша рекламна кампанія
-
Створено систему бонусів і знижок
Магазин з продажу чаю – ідея досить перспективна, незалежно від того, починаєте ви з нуля або вже маєте великий досвід. Для її реалізації не обійтись без вивчення сучасних маркетингових інструментів і вибору спеціалізованої ніші. Проведіть аналіз ринку, сформулюйте унікальну торгову пропозицію, працюйте для клієнтів – і будете успішні.
- На сайте